Deklaracja Dostępności
Wstęp
Daty publikacji i aktualizacji
- Data publikacji strony internetowej: 2013-05-16.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-02-04.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
- Część plików została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
- Zamieszczone na stronie podmiotowej BIP informacje publiczne, w postaci artykułów lub załączników PDF, nie są dostępne cyfrowo w całości: nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań,
- Zamieszczone na stronie podmiotowej BIP informacje publiczne, w postaci załączników są w formie skanów lub w PDF (z uwagi na charakter informacji publicznej).
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
- Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2020-08-25.
- Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu: 2024-03-29.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
- osoba kontaktowa - Jarosław Maćczak,
- adres e-mail - biuro@gzwik.pl,
- numer telefonu - 42 214 11 91 ,
- adres do korespondencji - Gminny Zakład Wodociągów i Kanalizacji, ul. Stawowa 11, 95-030 Rzgów .
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury wnioskowo-skargowej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Siedziba Gminnego Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Rzgowie znajduje się w Rzgowie 95-030 przy ul. Stawowej 11.
- Do budynku Gminnego Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Rzgowie wchodzi się głównym wejściem od ulicy Stawowej. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy urzędu.
- Przed głównym budynkiem znajduje się parking dla klientów ww. instytucji oraz pracowników. Parking nie posiada miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
- Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla wózków, znajdujący się przy schodach. Budynek pozwala na obsługę osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich i ze znaczną niepełnosprawnością ruchową poprzez wezwanie pracownika Zakładu za pomocą dzwonka znajdującego się przy drzwiach wejściowych i pomoc w skierowaniu danej osoby do odpowiedniego pomieszczenia, w celu załatwienia konkretnej sprawy.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
- W budynku brak jest wykwalifikowanej obsługi osób głuchych, głuchoniemych oraz głucho niewidomych.
- W budynku znajduję się plan tyflograficzny posiadający certyfikat PZN
- W budynku nie ma pętli indukcyjnej.
- Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się w korytarzu w budynku biura.
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych